Wednesday, December 15, 2010

twinkle twinkle stars








not very frequently to see anymore




says...hari ni, selepas demam yg agak teruk dan kehilangan kabel yg menghilangkan keupayaan tuk aku gune internet..akhir nye, dapat jugak elok semua hari ni walau pon ade skit2 pening kepala lagi..for today, tkde yg best sgt just mcm biase till sampai ke waktu malam..

says more today....dalam kul 10 lebih cmtu tetibe elektrik blackout, rase cam nk melompat je waktu, (bukan takut) seronok sgt, sbb jarang kawasan blackout, tp, ade lg perkara lain yg lebih gembira selain blackout, pandangan yg indah di langit malam..langit malam yg dipenuhi kerlipan bintang dan sinaran cahaya bulan yg jarang disedari kerana ade nye lampu2 jalan yg sering lebih cerah dari bintang tersebut...mungkin jarang kita sedari keindahan malam sebegini sama ada kita tidak berpeluang melihat nya atau mmg kita tidak melihat nye.


.mungkin,..

suatu masa dulu, bila langit menjadi cerah, jaluran bintang2 yg kuat kerlipannya mampu dilihat, dan menjadi penenang dan penghibur hati yang gelisah...


namun kini..semua nya berbeza, jarang sekali kerlipan bintang yg byk mampu dilihat, mungkin kerana awan atau hujan atau kerana keadaan dunia yg semakin berubah dek pencemaran dan perlakuan yg merosak kan alam...adakah kita mungkin generasi yg akan terakhir melihat alam semula jadi ini dengan pandangan ia masih elok dan indah..?? harap nya ia tidak kekal sebagai pernyataan atau sebagai soalan..

6 comments:

  1. yup, btul2..dulu seronok je tgk bintang, dengan bunyi cengkerik and cahaya dari kunang-kunang..but now, all look like lost anymore..huhu..

    ReplyDelete
  2. ha'ah..
    tp kat rumah kite ade lg bunyi cengkerik,,
    musik sebelum tidor..
    sgt indah =)

    ReplyDelete
  3. wah, best nye..seronok je tido kan...best best..

    ReplyDelete
  4. ha'ah.. best sgt!
    weeee~
    tp sekejap je.. lpas tu hilang.. haha^^pelik?

    ReplyDelete
  5. pulak cmtu,..cengkerik bandar kut..nk berbunyi kene ade habuan..hehe..cam persembahan berbayar pulak..haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...