Sunday, November 14, 2010

feel like crying...



always there for you...


says: untuk berminggu selepas PMR, terasa kekosongan dan kebosanan wlu pon ade mcm2 aktiviti..mmg diakui, wkt lakukan aktiviti mmg la seronok...tp biler alone, tgk anything sume nye bosan..skola for F3 thon ni dh nk hbs..bye form 3, hello form 4.. sedih sgt nk tinggal ni sume...


something to say, melihat senyuman orang lain, tatkala kesedihan dan kekosongan di hati bukan sesuatu yang mudah untuk dihadapi, mungkin secara personal, apabila dilihat org itu mempunyai masalh, namun, sentiasa ad orang yg menyedari dan prihatin tuk menanya kan masalah tersebut...that friend..but am i got someone like that, sorry my friend, really sorry, i have an old friend, a new friend and a friend, but i don't have any real friend..seriously, i'm saying this from deep in my heart..sepanjang hidup aku melalui hidup ini, senyuman dan ketawa bersama kawan tkkan mampu dilupa, namun, walau seorang kawan, hanya seorang, tidak mampu aku temui, seorang yg aku benar2 merasa kan apa maksud kawan...pernah aku menanya, apa itu kawan...ya, kawan seorang yg sentiasa ada disekeliling kita, menyokong dan memahaimi kita...yes, that what my friend had done, but..still masih belum aku paham ape itu kawan...bila aku lihat sekeliling, mereka yang mempunyai kawan, berkongsi keriangan, tangisan, sesusahan dan lain2 bersama, dalam menghadapi hidup, namun, kenapa masih aku merasa kan, tiada semua itu, mmg aku tk sanggup melihat kawan di sekeliling aku itu susah, namun, sampai di satu tahap, aku mungkin akan membiar kan saja kerana kan itu bukan apa yang aku perlu buat..ya, aku mungkin penting kan diri..ya, mmg aku benci melihat kegembiraan org lain, namun, apabila aku memikir kan kebencian tersebut, ianya tidak bermakna, lebih baik aku biar kan saja..apa yang aku mampu kata kan ialah, jika aku tk mampu jumpa that real friend, then aku akan wujud kan kawan itu sendiri, walau pon ianya sesuatu yang tk mampu berkata, memahami percakapan aku, walau pon ianya hanya suatu coretan lukisan diatas kertas membentuk satu karakter, aku terima, aku akan pahami nya, pahami kehidupn karakter itu lebih dari aku pahami apa yg ada di dunia ini...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...